Friday, April 9, 2010

ԿԱՆՈՆՆԵՐԻ ՈՐՈՇ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐ

ՆԱԽԱՊԱՏՐԱՍՎՈՒՄ ԵՆՔ ԽԱՂԱԼ «ԱՐՔԱՅԻՑ ԱՐՔԱ»
Նախքան խաղի սկիզբը մասնակիցներից յուրաքանչյուրը վերցնում է 1 հատ Ամրոց քարտ և 3 հատ Արքայի քարտ: Ամրոց քարտերը նրանք տեղադրում են իրենց առջև` խաղի ընթացքում Արքայի քարտերը ծածկելու (անձեռնամխելոի դարձնելու) համար: Արքայի քարտերը փակ բաժանվում են, որոնք մասնակիցները դնում են իրենց առջև:

Զառը նետելու միջոցով, մասնակիցները` զառի թվին համապատասխան քայլ են կատարում իրենց դիրքից: Յուրաքանչյուր վանդակի վրա հայտնվելով, ակնկալվում է կատարել համապատասխան գործողություն:

ԽԱՂՈՒՄ ԵՆՔ «ԱՐՔԱՅԻՑ ԱՐՔԱ»

Արքայից արքա ուսուցողական խաղի իմաստը կայանում է նրանում, որ խաղացողները խաղի ընթացքում իրենց Ամրոց քարտի տակ հավաքեն 6 տարատեսակ Արքայի քարտեր, այնուհետև վերադառնան Սկիզբ վանդակ և այդ դիրքից զառով 1 թիվը նետելով, բազմեն գահին և հռչակվեն Արքայից արքա:
Խաղի ընթացքում մասնակիցները անցնում են դաշտում պատկերված վանդակների վրայով և կատարում դրանցում նշաված գործողությունները: Մասնակիցները, պետք է խաղան այնպես, որպեսզի իրենց մրցակիցները չկարողանան հավաքել Արքայի քարտերի ամբողջական հավաքածուն` որը բաղկացած է 6 տարբեր Արքայի քարտերից:
Արքայի քարտեր հավաքելու և փոխանակելու հնարավորությունը մասնակիցները ստանում են դաշտում նշված Ճակատամարտ, Փոխանակություն և Սկիզբ վանդակներում: Ի դեպ Սկիզբ վանդակի վրայով անցնելիս /այն է յուրաքանչյուր շրջանը ավարտելիս/, մասնակիցները ստանում են 1 Արքայի քարտ: Ճակատամարտ վանդակում հայտնվելիս մասնակիցը իրավունք է ստանում «ճակատամարտի» հանել Արքայի քարտեր: Նա սեղանին է դնում իր ձեռքում եղաց Արքայի քարտերից որոշ քանակություն և ընտրում է այն մասնակցին ում հետ որ ցանկանում է ճակատամարտել: Ընտրված մասնակիցը չի կարող հրաժարվել ճակատամարտից և անհրաժեշտ է որ նա ունենա նույնքան քարտեր ինչ պահանջում է մյուս մասնակիցը ճակատամարտի համար: Այնուհետև, ճակատամարտողները նետում են զառ և մեծ թիվ նետողը վերցնում է բոլոր խաղարկվող քարտերը:
Փոխանակում վանդակում հայտնվելիս, խաղացողը իրավունք ունի փոխանակել ցանկացած մասնակցի հետ համարժեք քանակությամբ քարտեր: Այստեղ նույնպես փոխանակման համար ընտրված մասնակիցը չի կարող հրաժարվել «գործարքից»:
Պետք է նշել, որ մասնակիցները Արքայի քարտ իրավունք ունեն դնել Ամրոց քարտի տակ միայն այն ժամանակ, երբ կհայտնվեն Ամրոց վանդակում: Ամեն անգամ Ամրոց վանդակում հայտնվելիս, խաղացողը իրավունք ունի Ամրոց քարտի տակ տեղադրել միայն 1 Արքայի քարտ: Ամրոց քարտի տակ տեղադրված Արքայի քարտերը անձեռնամխելի են, և չեն կարող ներքաշվել ճակատամարտի և փոխանակման:
Հարց քարտերը իրենցից ներկայացնում են Հայ ժողովրդի պատմության վերաբերյալ 2 հարց պարունակող քարտեր: Մասնակիցները` հայտնվելով Հարց վանդակում, վերցնում է մեկ հատ Հարց քարտ և առանց հարցին նայելու փոխանցում իրենից ձախ գտնվող մասնակցին, որը և ընտրում և ընթերցում է երկու հարցերից որևէ մեկը, ինչպես նաև հարցի պատասխանների 3 տարբերակները: Հարց վանդակում գտնվող մասնակիցը ընթերցված 3 տարբերակներից պետք է կարողնա ընտրել ճիշտ տարբերակը և պատասխանել: Հարց քարտում կարմիրով գույնով նշված է հարցի ճիշտ տարբերակը և եթե պատասխանը համընկնում է այդ տարբերակին, ապա պատասխանողը շարժվում է 1 քայլ առաջ, հակառակ դեպքում` մնում է նույն վանդակում:
Հանգիստ վանդակը դա միակ վանդակն է, որտեղ հայտնվելիս մասնակիցը չի կատարում որևիցե գործողություն, սակայն պաշտպանված չէ փոխանակման կամ ճակատամարտի ներքաշվելուց:
Նոր քայլ և 5 քայլ հետ վանդակներում հայտնվելիս, մասնակիցները կատարում են վանդակում նշված գործողությունը:

ՀԱՂԹԱՆԱԿ
Հաղթող է համարվում այն մասնակիցը, ով հաջողությամբ հավաքում և տեղադրում է Ամրոց քարտի տակ 6 տարատեսակ Արքայի քարտեր, այնուհետև վերադառնան Սկիզբ վանդակ և այդ դիրքից զառով 1 թիվը նետելով, տեղափոխվում է խաղատախտակի վրա պատկերված “Գահ” վանդակ: Օրինակ, եթե մասնակիցը արդեն հավաքել էև տեղադրել է Ամրոց քարտի տակ 6 տարբեր Արքայի քարտեր, ապա նա պետք է շրջանը ավարտի “Սկիզբ” վանդակի վրա: Եթե շրջանը ավարտելու համար մասնակցին հարկավոր է զառով նետել 2 թիվը և դա հաջողվում է անել, ապա դրանից հետո, մասնակիցը մնում է այդ վանդակում այնքան ժամանակ, մինչև իրեն կհաջողվի նետել 1 թիվը և տեղափոխվել “Գահ” վանդակ: Եթե շրջանը ավարտելու համար զառով չի հաջողվում նետել 2 թիվը, և մասնակիցը փոխարենը նետում է 6 թիվը, ապա նա շարժվում է 6 քայլ առաջ և մնում է այդ դիրքում այնքան ժամանակ, մինչև կկարողանա նետել 4 թիվը` Սկիզբ վանդակ հետ քայլ կատարելու համար: Ինչպես նախորդ դեպքում, այս դեպքում ևս մասնակիցը պետք է նետի 1 թիվը` հաղթող ճանաչվելու համար:

Հեղինակներ` Գևորգ Անտոնյան, Կարեն Վարդազարյան, Շանթ Անանյան:
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են

No comments:

Post a Comment